Maşina este disponibilă în trei versiuni: una
de bază de 725 CP şi două twin-turbo de 1,000, respectiv 1,200
CP, aceasta din urmă fiind cea mai puternică. Fiecare
model este realizat în funcţie de specificaţiile proprietarului. Cu
o masă proprie de doar 1.220 kg, supercarul oferă un raport
masă-putere impresionant. Lotus Venom GT ajunge la 100 km/h
în mai puţin de 2,5 secunde.
„Acesta este împlinirea unui vis pe care l-am
avut de când eram mic”, spune fondatorul companiei, John Hennessey.
„Dar este doar începutul pentru că vom îmbunătăţi performanţele
Venom-ului GT în viitorul apropiat”, adaugă el.
Venom GT valorifică puterea având la bază şasiul Lotus
Elise/Exige.
În afară de reutilizarea parbrizului, a
portierelor, a acoperişului, a podelei şi a altor mici componente,
designul şi construcţia lui
Venom GT au fost proiectate de la sol/bază în sus pentru
crearea unui supercar cu adevărat unic. Stabilitatea excepţională
la viteze mari se datorează: aerodinamicii amelioarate, unei
repartiţii bune a greutăţii.
Cei de la Hennessey au acordat o atenţie
deosebită aerodinamicii maşinii şi fluxului de aer pentru a obţine
o forţă de apăsare aerodinamică echivalentă unei maşini de curse de
anduranţă. De altfel, ei au dezvoltat şi un sistem inteligent de
control al tracţiunii. Cutia de viteze este manuală, cu 6
trepte, fabricată de Ricardo, frânele sunt carbon-ceramice Brembo
iar amortizoarele KW sunt reglabile.
Fiecare Venom GT este asamblat la Silverstone,
Anglia, iar motoarele provin de la sediul central HPE din Texas.
Vor fi produse doar 10 maşini pe an iar preţul de pornire
este de 600.000 dolari. Acest supercar poate fi comandat
şi în Romania, numai prin Forza Rossa, importatorul oficial Lotus
în regiune.